top of page

Başlığınız: Hangi Konunun Uzmanısınız?

Örnek Başlıklar: Paris Restoranları Hakkında En Kapsamlı Rehber veya Vitamin ve Mineral Takviyelerinin Komple Rehberi ya da SEO Başlangıç Rehberi: Bilmeniz Gereken Her Şey


Kapsamlı Rehberler, her şeyin en iyisini sunmak üzere tasarlanmış blog yazılarıdır. Bunlar, tüm blog yazılarının ötesine geçebilen yazılardır; yani okurun bu konu hakkında bilmesi gereken her şeyi içermelidir.


Yazının SEO'sunu güçlendirmek için başlığa bir anahtar kelime ekleyin.

Tüm iyi rehberler, bir giriş paragrafıyla başlar. Bu, okuru ikna etmek ve bu yazının akıllarındaki önemli soruları neden yanıtlayabileceğini onlara açıklamak için bir fırsattır. Bu rehberi yazmak için neden ideal biri olduğunuzu paylaşabilir, bu alanda nasıl uzman olduğunuz hakkında kişisel bir anekdot paylaşabilir, doğru bilgi bulmanın ne kadar zor olduğunu vurgulayarak okur ile empati kurabilir ve/veya insanların sık sık yaptığı ve önlenebilecek hatalardan bahsedebilirsiniz.


Aşağıda "Nasıl Yapılır" veya "En İyileri" türünden yazılarınızı yazmadan önce, paragrafınızı özetleyen ve rehberinize rahat bir geçiş sağlayan minimum bir cümle ekleyin.


Biçimlendirme Hakkında Birkaç Küçük Rehber İlke


Rehberinizin 2000 sözcükten uzun olmamasına dikkat edin. Kapsamlı rehberlerde aynı zamanda SEO anahtar kelimelerinizi kullanabileceğiniz bol alan bulunur. Yazıda, Başlık 2 biçimindeki başlıklarda ve metinde 2-3 anahtar kelime olmasına dikkat edin. İçindekiler bölümü gibi okurların tıklayarak yazının bir bölümüne gidebileceği Çapa Bağlantıları ekleyin. Bunları eklemek için yularıdaki araç çubuğundan Bağlantı seçeneğine tıklayın, Bölümü seçin ve yazıdaki başlıklardan birini seçin.


Başlık #1: Bu Konu Neden Bu Kadar Önemli?

Başlık #2: Rehberinizin Amacı Ne?

Başlık #3: Okurunuzun Kendine Olan Güveni Arttı Mı?


 

Başlık #1: Bu Konu Neden Bu Kadar Önemli?


Bu ilk bölümde, okurlarınız için ortamı hazırlamanız gerekir. Bu, site ziyaretçilerinize konuyu daha ayrıntılı olarak hatırlattığınız alandır. Burada, konunun kısa bir geçmişini sunabilir, ne zaman ve nasıl bu kadar popüler veya önemli hale geldiğini açıklayabilir, rehberiniz seyahat odaklıysa coğrafi konumdan veya ortamdan bahsedebilir, güncel eğilimlere aşina olmayanların yaşayabileceği olası sorunlardan bahsedebilir ve önerilerinizin pratikte uygulanmasının ne kadar basit olduğunu belirtebilirsiniz.


Bu, okuru rehber konusunda heyecanlandırmak ve yazıyı tamamen okumanın gerçek değerini anlamasını sağlamak için bir fırsattır.


Yazının SEO'sunu güçlendirmek için başlıkta anahtar kelimelere yer vermeyi ve bunları Başlık 2 veya Başlık 3'e göre biçimlendirmeyi unutmayın.


Başlık #2: Rehberinizin Amacı Ne?


Her şeyi açıklamaya hazırlanın! Konuya giriş yapmak için akılda kalıcı bir cümleyle başlayın ve ardından görüşlerinizi kitleniz ile paylaşmaya koyulun.


Bu bölümün başında, uzman rehberinizin detaylı açıklamasını (Örn. Paris'teki Restoranlar veya Vitamin ve Mineral Takviyeleri ya da SEO Adımları) bir liste halinde mi yoksa ayrı ayrı alt başlıklar olarak mı yazmak istediğinize karar verin. En önemli şey, istikrarlı olmaktır. Her açıklamanın belirgin olması ve okurlarınıza rehber boyunca net bilgiler sunmanız gerekir.


Örnekler ve anekdotlardan yararlanarak açıklayın. Farklı arka planlara sahip okurların anlamasını sağlamak için farklı perspektifler sunmaya çalışın. Hedef kitlenizi düşünün. Yeni başlayanlara mı yoksa daha ileri düzey okurlara mı sesleniyorsunuz? Daha profesyonel bir yazı şekli mi yoksa okurun size kendini daha yakın hissetmesini sağlayan daha samimi ve rahat bir ton mu kullanmanız gerekiyor?


Bunun rehberinizin en büyük bölümü olduğunu unutmayın. Yazıyı daha dinamik ve ilginç hale getirmek için görüntüler ekleyin ve farklı kaynaklardan bağlantılar ya da önceki yazılarınızdan birine bir bağlantı ekleyin. Yazının daha hafif olmasını ve daha keyifli okunmasını sağlamak amacıyla araya kişisel ya da komik bir şeyler de ekleyebilirsiniz.


Başlık #3: Okurunuzun Kendine Olan Güveni Arttı Mı?


Okurlarınızın uzmanlık kazanmaya başladığı noktaları uygulama zamanı geldi. Okurlarınıza çok şey öğrendiğini hissettirin. Bu son bölümde, hedef kitlenize öğrendiklerini hatırlatan bir iki paragraf yazabilir, sunduğunuz tüm önerileri ve koçluğu uygulamak üzere atabilecekleri ilk adımların neler olduğunu yazabilir (Örn. Yaklaşan bir tatil için Paris'teki harika restoranlarda yer ayırtmak, vitamin takviyeleri satın almak veya bir beslenme uzmanından randevu almak ya da SEO arama motoru sıralamaları ile anahtar kelimelerini kontrol etmek). Başlangıçta gerekecek bağlantıları sunun (ortaklık bağlantıları olabilir) ve kendi yollarında ilerlemeleri için onları teşvik edin.


Onlara aynı zamanda sitenizde bulunan diğer kaynakları ve sunduğunuz ücretli hizmetleri veya etkinlikleri de hatırlatabilirsiniz. Çekinmeyin! Okuduktan sonra akıllarına takılan başka sorular (ya da gelecekte başka soruları) olabilir. Etkileşimi sürdürmeleri için onları yazının altına yorum bırakmaya davet edin.

1 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page